Crap, crap och skit

Jönköping vill ha svar nu angående jobbet och jag har inte hört något från UB :( Hur som helst ringde jag ASB idag (vågade inte ringa facket) och frågade hur det går och fick veta att imorgon ska de gå igenom vilka de ska kalla på första intervjun. Men jag fick tipset av henne (som av facket) att ta jobbet i Jönköping och får jag annat (läs UB) är det ”bara” att byta – det händer då och då verkar det som. Borde ändå prata med facket hur det blir ifall att jag nu skriver på anställningskontraktet – har jag fortfarande möjlighet att byta senare?

Lite roligare är att jag har fått två kommentarer på min One Piece t-shirt (googla om ni inte vet vad OP är ;) ).
1) Är du medlem i Piratpartiet?
2) Snygg t-shirt! Jag har letat efter en One Piece tröja.

2 svar to “Crap, crap och skit”

  1. Lizette Says:

    Hej

    Ta jobbet i Jönköping och säg upp dig därifrån ifall du får ett annat jobb du hellre vill ha. Man brukar inte ha så lång uppsägningstid och det andra jobbet (t ex UB) räknar med att alla som inte är arbetslösa har en viss uppsägningstid/tid att flytta osv innan de kan komma. Vill man ha någon väntar man ändå.

    LN

Kommentera

