Dumma mig

Ursäkta den väldigt dåliga uppdateringen av bloggen. Jag har varit förkyld i över en vecka och först idag var jag tillbaka på jobbet. Som ni kanske har märkt blir jag extra dålig att skriva inlägg när jag inte jobbar.

Idag var det en spännande dag att ha pass, bibliotekssystemet har varit nere sen i torsdags och fortfarande ingen lösning i sikte. Som ni kanske förstår var det kaos :)

Sedan ska jag berätta att jag kanske har eller kommer att ta mig vatten över huvudet. Jag har fått ok att läsa en kurs i kompetensutvecklingssyfte, men det blir på min fritid (men biblioteket bekostar böckerna) + jag har funderingar på att jobba extra på kvällar/helger. Jag har skickat mitt CV till sfbokhandeln (fick nyss ett ”nej”) men jag fick också veta att min hyresvärd känner folk som söker personer som kan jobba extra och just nu är jag liiiite sugen på att just jobba extra.

Ytterligare en sak som jag hade tänkt skriva om redan för över en vecka sedan är att jag upptäckte att (vissa) stockholmare är väldigt ensamma – så ensamma att det fick mig att bli nedstämd. Detta tar sig i uttryck att folk, som jag trodde hade familj och hela köret, är singlar. Efter detta så har ensamheten blivit ännu mera påmind för min egen del. Som tur är så går veckorna rätt snabbt.

Ett svar to “Dumma mig”

  1. Men snälla snälla du, det är ingen bra ide att lägga på jätte mycket på en gång, röj lägenheten i jul o hyr ut i andra hand så får du pengar för en minemal arbetsinsats . DuMÅSTE vara räd om dig!

Kommentera

