Sad but happy

Frågade en om fika (som hon tolkade rätt d.v.s. att det var en dejt) men fick nej. Svaret var att hon inte dejtade kolleger som är förståeligt. Det är den tråkiga biten, den mer positiva är att jag vågade fråga :)

Eftersom jag bara frågade efter en ”fika” så kommer frågan vad betyder det? Antingen är det jag som missuppfattat det hela eller så är det skillnad på fika och fika beroende på vart man är i sverige. Jag har alltid tolkat det som att ”du verkar vara en trevlig prick som jag gärna skulle vilja umgås mer med/prata med” utan att det är en dejt. Som sagt kompisar kan fika eller är det ”ta en kaffe” här nere? Hmm..

Kommentera

