Väntan och arlanda

Sitter nu på arlanda och väntar på flyget. Tidigare idag var jag rädd att komma ”sent” men samtidigt om jag kommer i tid (läs minst 1h innan flyget går) så skulle jag ha det tråkigt. Just nu känns det som att ha tråkigt kommer vara väldigt svårt tack vare min bärbara :) Har nyss satt mig och börjat så det är eg. för tidigt att säga nåt men iaf.

4 svar to “Väntan och arlanda”

  1. Passerade Södertälje i tisdags på väg till Skavsta och flyget men hade inte tid att stanna. Hade vi inte haft så bråttom hade vi hört av oss!

    Madrid var helt underbart – ca 20 plusgrader och sol hela tiden. Sprang på museer, åkte tunnelbana, gick på loppis, åt kebab, köpte absint mm. Som vanligt hade alla varnat oss för ficktjuvar och lurendrejare men inget i den vägen hände. Folk påstår alltid att ”alla” blir rånade i Spanien och östeuropa men vi har aldrig råkat ut för annat än vänliga människor. Hoppas det håller i sig:-)

    Hände något spännande i Umeå? Typiskt att vi missade dig + halloween. Brukar alltid se skräckfilm med kompisar på halloween.

    LN

    • Förstår att det kan bli dåligt om tid när ni kör ner, lite svårare att planera restid då.

      Låter underbart, blir lite avis om absinten (om det nu var riktig absint d.v.s.) :) Håller tummarna att ni fortsätter träffa vänliga människor på era resor.

      Spännande vet jag inte, skulle mer klassa det mer som trevligt och roligt. För mig blev det fika overload, iaf på lördagen. Först födelsedagsfika hos Marie för att sedan fika hos en annan kompis senare på kvällen :) Synd!

      /B-G

  2. Det är 80 %-ig spansk absint. Får blanda ordentligt med vatten, tror jag:-) Vi får testa när du kommer förbi! Gillar de snygga skedarna man förknippar med absintdrickande, men det känns lite overkill. (Se t ex http://en.wikipedia.org/wiki/File:Absinthe_spoons.jpg)

    Du kommer säkert att få fika overload varje gång du kommer upp i fortsättningen. Typiskt fenomen när man inte har tid att träffa kompisar så ofta:-)

    Gick ju hem med migrän idag. Syrrans lillkille undrade om de kunde komma och leka hos mig. Hon förklarade att det inte gick för att moster hade gått hem från jobbet med ont i huvudet. ”Vem har kastat saker på moster?!” undrade han förskräckt. Han tror nog att det går lika vilt till på UB som på dagis…

    Eftersom jag vet att Marie läser bloggen – grattis i efterskott Marie!

    LN

    • Oh, intressant. Testar gärna den när jag kommer och hälsar på! Skedarna ser helt klart häftiga ut och det skulle vara roligt att använda dem – men som du säger det är lite overkill då.

      Sant, borde jag kanske förstått :)

      Haha. Fast vem vet, det kanske har ändrats sen jag slutade ;)

      /B-G

Kommentera

