Same same but diffrent

Nu efter två dagar på jobbet så inser jag mycket är som Umeå UB, bl.a. flextid, sporttimme m.m. Samtidigt finns det mycket som är annorlunda, vi har bl.a. fortfarande XP på datorerna, många fler unga bibliotekarier – som kan förklaras genom att Sh är en ”ny” högskola. Sedan använder vissa av oss av msn i tjänsten genom att istället för att springa mellan de olika våningarna så skickar vi ett meddelande istället :)

För övrigt så är det bra för min hälsa att bo ute i skogen, det är ca: 3-4 km till närmaste butik, som jag vet av just nu iaf, och när jag slutar på em. så är jag för trött för att tänka på godis och onyttigheter + att jag går ca: 50 min varje dag (ToR) till bussen. Får bara hoppas att det håller i sig ;)

Kommentera

