Framme i i fjollträsk ;)

Nu är jag framme och jag vet att alla historienördar skulle älska att vara här. Jag bor på en del av Stensättra Herrgård som går tillbaka till 1600-talet, det finns till och med ruiner kvar av den gamla herrgården. Sedan har vi ytterligare en intressant plats och det är Sundby gård. Familjen jag hyr av verkar hur trevliga som helst, har blivit väl mottagen.

Hur som helst så kommer lite bilder av stugan här.

6 svar to “Framme i i fjollträsk ;)”

  1. Aha, lämnade en kommentar till en av bilderna men den syns bara om man klickar på den bilden. Lämnar en till för säkerhetsskull…Så här skrev jag:

    ”Det är ju hur fint som helst! Där kommer du säkert att trivas som fisken i vattnet. Är det din uteplats utanför fönstret?”

  2. Såg förresten att det ska öppna en ny sushirestaurang i Bågenhusen. Shogun ska den heta.

    • Jag gick förbi där och såg att det skulle bli något sushiinspirerat. Men jag trodde mer att det på renmarkstorget (sushibar heter väl det?) skulle flytta dit eller öppna en ytterligare ”bar” där. Bra att du håller mig uppdaterad :)

  3. Ja, jag gick förbi där på min morgonpromenad imorse och råkade se det. Såg också att Lekia ska öppna leksaksaffär i Lekbitens gamla lokaler. Det kanske mer är info för Albins mamma, dock:-)

Kommentera

